Λάκης Λαζόπουλος η επιστροφή
Γράφει ο Αιμίλιος Παττακός*
Ή αλλιώς το αλάνθαστο κριτήριο του τηλεοπτικού κοινού.
Το καλοκαίρι σε μια παρέμβαση μου σε τοπικό μέσο είχα εκφράσει την απορία μου για τη μακροχρόνια σιωπή του Λάκη Λαζόπουλου και για το μεγάλο διάστημα αποχής από τα τηλεοπτικά δρώμενα.
Είχα μείνει με την απορία πώς αυτός ο λαλίστατος καλλιτέχνης και γελωτοποιός δεν έβρισκε υλικό για να κάνει την αγαπημένη του σάτιρα.
Αυτός ο σπουδαίος συνεχιστής της Αριστοφανικης σάτιρας με το μεγάλο κοινό που στο παρελθόν είχε άποψη επί παντός επιστητού , πως κατάφερε για τόσο μεγάλο διάστημα να σιωπήσει.
Όμως από την περίοδο που η Αριστερά κατέλαβε την εξουσία και πέρα από τις πανηγυρικές πρώτες εκπομπές , σταμάτησε να κάνει το αγαπημένο αλ τσαντιρ διότι πλέον εξελιπαν οι λόγοι που του έδιναν έμπνευση.
Δεν έβρισκε πλέον κακώς καμωμένα, ούτε λόγους για να κατακρίνει την κυβέρνηση αφού κυβερνούσαν οι πολιτικοί του φίλοι.
Δεν είχε την επιθυμία , ούτε μπορούσε να βρει αρνητικά σε μια κυβέρνηση η οποία έδωσε άπειρες ευκαιρίες για σάτιρα .
Η χαρά ενός πραγματικού καλλιτέχνη είναι να σατιρίζει μια κυβέρνηση , πόσο μάλλον αυτή που έδωσε και δίνει καθημερινά ευκαιρίες , αυτή τη φορά όμως υπερίσχυσε η πολιτική του τοποθέτηση βάζοντας στην άκρη την τέχνη του.
Για τέσσερα ολόκληρα χρόνια έζησε χωρίς την Ανθουλα που γελούσε στην πρώτη γραμμή , τον Πρεκα , τη Μιμή Ντενιση, τον Κούγια, τον τηλεβιβλιοπωλη,την Έφη Σαρρή , το γέρο με τις στομαχικές διαταραχές και τη μαϊμού .
Δεν ελειψε σε αυτόν τον καλλιτέχνη η εκπομπή του ο οποίος στην περίοδο Σαμαρά Βενιζέλου έκανε ενεργή αντίσταση με τη βδομαδιάτικη παρέμβαση στα πολιτικά γεγονότα του τόπου.
Αυτά τα τέσσερα χρόνια δεν μπορούσε να βρει ανθρώπους στις λαϊκές αγορές που να δηλώνουν την απέχθεια τους στον Τσίπρα όπως έκανε με επιλεγμένους τύπους που καθυβριζαν το Σαμαρά ,ίσως βέβαια γιατί όπως είπε και ο υπουργός Πετρόπουλος στη Βουλή σε παιδιά δημοτικού ότι τώρα ο κόσμος δεν τρώει από τα σκουπίδια και υπάρχουν αρκετές γάτες και σκύλοι.
Αυτός ο καλλιτέχνης που είχε τη γνώση πώς να μετατρέπει την τηλεοπτική εικόνα , ξέφυγε από την καλλιτεχνική του υπόσταση περνώντας τα αόρατα όρια της σάτιρας καταλήγοντας σε μια κακόγουστη προπαγάνδα.
Ο τρόπος που περνούσε τα μηνύματα του ήταν τόσο μελετημενος που ο τηλεθεατής γινόταν ασυνείδητα υποχείριο στις ορέξεις του καλλιτέχνη
Ήταν όμως αρκετές οι φορές που η μονομέρεια του ήταν τόσο απροκάλυπτη που σε πολλούς ήταν ξεκάθαρο ότι δεν είχαν απέναντι τους έναν ηθοποιό , αλλά έναν πολιτικό παλαιάς κοπής .
Ο τρόπος που διεσυρε χαρακτήρες και η στοχοποίηση τους με την επανάληψη, έδειχναν άνθρωπο που είχε ταπεινά ένστικτα , έναν άνθρωπο που εκτελούσε μια συγκεκριμένη αποστολή, ενώ το οποιοδήποτε θύμα του ήταν ανήμπορο να αντιδράσει και δεχόταν έναν απίστευτο διασυρμό.
Αυτός ο δυναμικός ηθοποιός που μετά την στροφή στα σκληρά μνημόνια των δήθεν επαναστατών πολιτικών φίλων του , ξέχασε το λειτούργημα του , να προσφέρει δηλαδή γέλιο και στιγμές χαλάρωσης στον ταλαιπωρημένο λαό. Το ξέχασε γιατί ο ρόλος του είχε εξαντληθεί αφού και αυτός με την απροκάλυπτη και κακόγουστη προπαγάνδα του συνέβαλε στην άνοδο των Συριζανελ.
Η συμμετοχή του ήταν τέτοια που ακόμα και εκτός της εκπομπής του είχε λάβει μέρος σε σκηνοθετημένη με κρυφές κάμερες δωροδοκία μαζί με τον Π. Χαϊκάλη στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη , με σκοπό τη μη εκλογή του Σ Δήμα και άμεση προσφυγή στις κάλπες.
Ενώ λοιπόν αφού είχε κρατήσει απόσταση ασφαλείας από τα τεκταινόμενα και την ηρωική κωλοτούμπα του ΣΥΡΙΖΑ , πολλοί θεώρησαν ότι θα παραμείνει στην εθελούσια αγραναπαυση που είχε επιβάλλει στον εαυτό του , θεωρώντας ότι έχει στοιχειώδη ντροπή
Όμως όχι λίγους μήνες πριν τις εκλογές και αφού το θράσος σίγουρα δεν του λείπει , αποφάσισε να ξαναμπεί τηλεοπτικά στη ζωή μας, σαν έτοιμος από καιρό επέστρεφε μέσα από τη συχνότητα του τηλεοπτικού σταθμού open του Ιβάν Σαββίδη να μας ξανακάνει προπαγάνδα σερβιρισμενη σαν ψυχαγωγία .
Αυτό όμως που δεν υπολόγισε ο παμπονηρος Λάκης ότι όταν ξαναπερνας το ποτάμι δεν είναι ποτέ το ίδιο , έτσι και οι υποψιασμένοι τηλεθεατές τιμώρησαν τον ηθοποιό με την τεταρτη θέση στον πίνακα θεαματικότητας.
Μια εκπομπή που στο παρελθόν έκανε μόνη της όσα νούμερα έκαναν και τα τέσσερα ανταγωνιστικά κανάλια μαζί.
Ο ευφυής καλλιτέχνης υπερκτιμησε τις δυνατότητες του και υποτίμησε το τηλεοπτικό κοινό αφού θεώρησε ότι θα έχουν ξεχαστεί οι προηγούμενες συμπεριφορές του και οι προπαγανδιστικού τύπου εκπομπές του.
Το κοινό τον ανταμειψε με αυτό που του αξίζει ,αφού από μόνος του κατάφερε να περιθωριοποιησει την τέχνη του καταφέρνοντας να γίνεται αρεστός μόνο σε αυτούς που έχει τα ίδια πολιτικα πιστεύω.
Τα ξαναζεσταμενα αστεία του, οι κόντρες του με τον Κούγια που τον αποκαλεί κοντό , δεν ενδιαφέρουν τον πολύ κόσμο , ενώ σαν δήθεν πολιτικά κορεκτ καταφεύγει σε σκληρό μπουλινγκ στους μετρίου αναστήματος βγάζοντας κόμπλεξ και ρατσιστικά συμπλέγματα.
Είναι αλήθεια ότι ο κόσμος πλήρωσε με απαξίωση τον βολεμένο Εθνικό γελωτοποιο ο οποίος δήθεν καταγγείλει τους διαπλεκόμενους αλλά δεν χάνει ευκαιρία να συνεργαστεί με όλους .
Η τιμωρία λοιπόν είναι η αδιαφορία που δείχνει ο κόσμος στο πρόσωπο του και στη δουλειά του ενώ η απήχησή του πλέον είναι ανάλογη του πολιτικού φορέα που υποστηρίζει.
Το αλάνθαστο κριτήριο του λαού και του τηλεοπτικού κοινού για αυτούς που τους θεωρούν δεδομένους έρχεται και
βάζει τα πράγματα στη θέση τους γυρίζοντας επιδεικτικά την πλάτη του δίνοντας έτσι την πιο σκληρή του τιμωρία στους συμφεροντολογους και αλαζόνες.
*Ο Αιμίλιος Παττακός είναι επιχειρηματίας και υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Ηρακλείου με το συνδυασμό του Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη ”Η Κρήτη Μπροστά’ ‘