Δήλωση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών και Βουλευτή Ρεθύμνου Γιάννη Κεφαλογιάννη για την τοποθέτηση του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Αλέξη Τσίπρα για τον ΒΟΑΚ
Με αφορμή τις δηλώσεις του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Αλέξη Τσίπρα για τον ΒΟΑΚ, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
Καλωσορίσαμε στην Κρήτη τον κύριο Τσίπρα για άλλη μια φορά.
Όπως ακριβώς κάναμε όταν μας έλεγε ότι θα ξεκινούν οι εργασίες για τον ΒΟΑΚ αρχικά το 2017, στη συνέχεια το 2018 και το 2019. Και όταν μας έλεγε ότι το έργο με μηδενική μελετητική ωριμότητα θα έχει τελειώσει το 2025! Ή όταν απεντάχθηκαν έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και όταν αφαιρέθηκαν αρμοδιότητες και ανθρώπινο δυναμικό από τον ΟΑΚ.
Τον καλωσορίσαμε όπως ακριβώς κάναμε και όταν ήρθε στο νησί μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης και με διθυραμβικές δηλώσεις μάθαμε το περιβόητο σχέδιο, το οποίο όμως τελικά λόγω εκλογών δεν προλάβαν να εφαρμόσουν. Ένα σχέδιο που είχε ως αναφορά μόνο το τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος μήκους 200 χιλιομέτρων, ενώ για τα υπόλοιπα 100 χιλιόμετρα που αφορούσαν το σκέλος Χανιά – Κίσσαμος δεν υπήρχαν μελέτες ούτε καν σε προκαταρκτικό στάδιο και η περιοχή από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία δεν περιλαμβανόταν καν στο σχεδιασμό. Ένα ασαφές και αόριστο σχέδιο χωρίς ξεκάθαρα δεδομένα και φυσικά χωρίς χρηματοδοτικό πλαίσιο.
Με απλά λόγια, όπως έχω επανειλημμένα τονίσει, το 2019 στο Υπουργείο Υποδομών δεν υπήρχε ούτε μια ολοκληρωμένη μελέτη αναφορικά με το ΒΟΑΚ. Δεν έπραξαν τίποτα πέρα από ένα διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Το μόνο που ευτυχώς δεν έκαναν -σε αντίθεση με το μετρό της Θεσσαλονίκης- ήταν να ζωγραφίσουν σε κάποιο μουσαμά το έργο και να μας πουν ότι υλοποιήθηκε επί ημερών τους!
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των διοδίων, στο οποίο αναφέρθηκε και πάλι ο κύριος Τσίπρας, αντιμετωπίζοντας τους Κρητικούς ως ιθαγενείς, είναι ξεκάθαρο ότι στο φαντασιακό κόσμο της ουτοπίας τους είχαν εφεύρει τα «λεφτόδεντρα» που θα κατασκεύαζαν χωρίς διόδια τον ΒΟΑΚ. Όπως είναι ξεκάθαρο ότι οι Κρητικοί δεν αντέχουν άλλα θύματα στην άσφαλτο για ασκήσεις επί χάρτου. Ο κύριος Τσίπρας είπε σήμερα ότι θα καταργήσει τα διόδια. Ακριβώς όπως έλεγε στο κίνημα «δεν πληρώνω» όταν ήταν στην αντιπολίτευση και έβγαινε στον δρόμο μαζί τους και στήριζε τις κινητοποιήσεις αλλά μετά το ξέχασε. Εκτός αν μέχρι τότε έχει καταφέρει να πείσει τον κύριο Βαρουφάκη για τη σημασία του ΒΟΑΚ και αναζητήσουν από κοινού λύσεις χρηματοδότησης σε παράλληλο νόμισμα ηλεκτρονικού χαρακτήρα. Ευτυχώς για τη χώρα αυτές οι στιγμές έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί ακόμα και αν δεν το έχει αντιληφθεί ο κύριος Τσίπρας.
Θα κλείσω με άλλη μια ουτόπια του κυρίου Τσίπρα. Το όχι και τόσο μακρινό 2017, που μας έλεγαν ότι χωρίς καμία μελέτη οι εργασίες θα ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2019, ο τότε Πρωθυπουργός δήλωνε: «Και βεβαίως θα είμαστε εδώ, εγώ με τον Περιφερειάρχη για να βρεθούμε στην έναρξη των εργασιών. Το έργο, βέβαια, θα ολοκληρωθεί σε 4-5 χρόνια από την έναρξή του αλλά απ’ ό,τι βλέπω πάλι θα είμαστε εδώ εγώ και ο Περιφερειάρχης για να το εγκαινιάσουμε». Το ίδιο επανέλαβε και σήμερα από το Ηράκλειο. Δεν ξέρω αν ο κ. Τσίπρας θα έρθει τελικά στην έναρξη των εργασιών ή στα εγκαίνια του έργου. Αν το αποφασίσει θα είναι καλοδεχούμενος. Το σίγουρο είναι ότι εμείς θα είμαστε εδώ να τον καλωσορίσουμε και πάλι μαζί με τον Κρητικό Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Και αυτό είναι η δική μας πολιτική ευθύνη απέναντι στους πολίτες.